Saturday, August 24, 2013

General Mobile Discovery için Xperia Orijinal ROM'unu yayınladık!

This post is written in Turkish Language. 
The material on this post is for a Turkish branded phone.



Tamamen orijinal Sony Xperia deneyimi sizlerle.

Bu ROM, Xperia C isimli Sony cihazının orijinal yazılımı üzerine kuruludur. ROM'daki bütün özellik ve uygulamalar Sony'nin Xperia Honami adındaki yeni amiral gemisinden alınmıştır. Android sürümü 4.2.2'dir. Bütün Discovery kullanıcılarına şiddetle tavsiyemizdir.

Bilinen sorunlar:
  • Tuş kilidinden kameraya geçilememesi. 
  • Kamerada burst modu çalışmaıyor fakat kameranın bu özelliği aratmayacak onlarca yeteneği bulunuyor. Canvas için yayınlanan galleryfix'i kurarak eski kameraya sahip olabilirsiniz.
  • ROM Türkçe değildir. (More Locale 2 isimli uygulamayı indirip dili Türkçe olarak ayarlarsanız ayarlar menüsü dışında hemen hemen herşey Türkçe olacaktır.)
Yukarda sıralanan ufak sorunlar dışında 1 haftalık teknik kullandımda ROM'da herhangi bir problem tespit edilmemiştir (edilenler yayınlanmadan düzeltilmiştir). 


Kurulum:
Rootlu cihazınıza Discovery Customizer isimli uygulamamızı marketten indirerek CWM Recovery kuruyorsunuz, sonrasında recovery moda geçerek Wipe Data yaptıktan sonra, ROMu flashlıyorsunuz.

Çalışmalarımız desteklemek için lütfen Twitter, Facebook sayfamızı beğenerek içinizden gelirse donate yapınız.


İyi eğlenceler, burakgon

67 comments:

  1. innocent_

    üstad harika rom antutudan 13300 13500 alıyor, ufak tefek sorunlar feedback olarak nacizane, alttaki led ışıklar yanmıyor, 3g video aramayı çok kullanan biri olarak maalesef bu romda olmaması beni üzü, canvas ile biraz daha devam edeceğim ama rom gerçekten harika...

    ReplyDelete
  2. Teşekkürler. Birkaç Buğdan bahsedeyim.
    Exchange mail calismiyor. Kapasitif tuşlar calismiyor. Browser ana sayfa yi deistirmeme rağmen kapaniyor. Asagi kaydirmalar takılarak oluyor. exchange yuzunden nexusa geri donus.
    Ozy

    ReplyDelete
    Replies
    1. -Browser'da şuana kadar kapanma sorunu yaşamadım ama çok deneme şansım olmadı.

      -Aşağı kaydırmadan kastınız bütün arayüzler için mi geçerli yoksa webde gezinirken falan mı ? Ya da başka bir program içerisinde falan mı ? Ayarlar menüsünde,mesajlaşma bölümünde,facebookta ve çeşitli web browserlarla denedim ve hiç bir takılma yaşamadan akıcı bir şekilde aşağı kaydırdıma işlemini yapabildim.

      Delete
    2. Gitti gidiyor masaüstü sayfasına gir tüm fırsatlar de.
      Ayarlara gir aşağı kaydır. Yetmezse alarm kurma ekranında alarm saatini seçerken dakikaları yukarı aşağı kaydır anlarsın.

      Ayrıca bende öyle olmadı böyle olmadı diye her posta cevap vermen saçma. Burak bug'mu değilmi bakar zaten. Kalabalık yapma olum forummu bura yaz geç

      Delete
    3. Bilader burda yardım amaçlı konuşuyoruz.Aptal aptal konuşupta insanı dellendirme.Düşünpte cümle kur....Dediklerinin hepsini yaptım ama en ufak takılma yok...Ben de yok dememim sebebi bunun herkeste olan bir sorun olmadığını anlatmak.Kabalık yapan sensin.Ne konuştuğunu bilmiyorsan boş yere konuşma

      Delete
    4. Kes lan gavat senden yardımmı istedik. Yardım edecekmiş embesile bak. Sen git kumda oyna.

      Delete
    5. Siktir git lan ibne daha insan gibi konuşmayı bilmiyosun aq.Doğru senin gibisine yardım etmeyede değmez.

      Delete
    6. A.q umun malı sen kendine yardım et önce. Sik kafalı Japon askeri

      Delete
    7. La bilader iyi niyetle bir yorum yaptık.Siktin attın amk iyi niyetimizi...İnsan ol biraz aq.Sonuçta orda yazma amacım sorununa bi çare bulabilmemiz.Tutupta ben yaparım ben ederim diye bilmişlik yapmamışım.Yardıma muhtaçsın diyen zaten yok.Hala yarak gibi cevap verion aq.Ne olurdu adam gibi cevap verseydin, ukalalık yapmadan...İylik mi batıyo aq ?

      Delete
    8. Aptal diyerek sen başlattın bu muhabbeti yaprak oğlan. Değdimi sikindiril bir mevzu için. Küfür ettirdin rahatsızlık verdin.

      Delete
    9. "Aptal aptal konuşup" dedim, aptalsın demedim.Adam akıllı yazmışım en başında.Artis artis yorum yapıcağına adam akıllı yorum yapta benimde ağzımı bozma sende.İlk başta insan gibi yorum yapsaydın gerisi de öyle gelirdi.Mevzu sikindirik falan değil.Ergen ergen cevap vermeseydin sorunun bug olmadığını, senin kurulumunda bir sorun oluştuğunu anlayıp.Tahminen yeniden kurup çözücektin direk işi.Bu kadar boş lafta dönmemiş olucaktı ama illa bi göbellik yapıcan aq.

      Delete
    10. Ne sorun olabilir kurulumda wipe data wipe chache yapip kuruyon bu kadar. bunun neresi yanlis yapilabilir ki.

      Ama haklisin güzel kardeşim dediklerin %100 doğru. kusura bakma ben seni anlamadim.
      Bugünde birisini sevindirmis olduk.

      Delete
    11. Bazen önceki romdan kalan bir dosya (sdkartta vs) ya da yedeklerinden geri yüklediğin bişey etkiliyo olabilir.Bug olsa her kurulumda -ya da en azından çoğunda- olması lazım güzel kardeşim.Sen doğru kursan da zaman zaman olabiliyor hatalar.Mâlum bu da insan yapımı, kusursuz işlemesi beklenemez.Neyse hakkını helal et.Estik gürledik, laftada olsa kırıcı olduk ikimizde ama daha da saçmalaşmadan kapatabildik konuyu.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Herşeyden önce Elinize sağlık.Daha tam deneme şansım olmadı (özellikle de şarj tüketimi konusunda) ama ilk izlenim olarak canvas kadar hızlı aynı zamanda da enerji tasarrufu konusunda iyi bir rom olmuş -gibi geldi- :D Arayüz gayet şık ve akıcı.Multi window yeterli.Dahili paylaşım özellikleri güzel.Herkesin denemesi gereken bir rom olmuş.Bize böyle bir deneyim sunduğun için teşekkür ediyorum

    ReplyDelete
  5. HERZAMAN Kİ GİBİ MÜKEMMEL VE ŞAŞIRTICI... ELLERİNE, BİLGİNE SAĞLIK...

    ReplyDelete
  6. oncelıkle tesekkurler bole bır ımkanı bıze tanıdıgınız ıcın benım soum acılısda google yazısı gitmiyor nasıl kaldırabılırız sp ile flashlayınca duzelır demısdı bırısı eger dogruysa sp ıcın xperıa rom ayrı mı yoksa bu dosyayla mumkunmu

    ReplyDelete
  7. Hocam her acılışta çince olup dil soruyor. Stamina mod çalışmıyor birde bende. Onun haricinde rom harika.
    Teşekkürler..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. - Ben de böyle dil sorunu yaşanmadı.Canvas romdan geçtim ve wipe data & wipe dalvic yaptım.Siz hangi romdan geçtiniz ? ya da wipe data vs yaptınız mı acaba ?

      -Stamina mod çalışmıyor derken ? Hata falan mı veriyor ?

      Delete
  8. hocam ram kullanımı biraz fazlamı ?

    ReplyDelete
  9. Xposed installer ile GravityBox eklesek çalışır mı hocam, risk söz konusu mudur ayrıca?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ben indirdikten sonra ihtiyaçtan kurdum xposed ile gravity i bir sorunla karşılaşmadım zaten ne risk olabilirki sorun çıkarda bi daha cwm e girip flashlarsınız rom u :D

      Delete
  10. Burak bey 4.2.1 4.2.2 arasında ne gibi farklar var bilgi verebilirmisiniz.Teşekkürler

    ReplyDelete
  11. Working on similar device, Blu Life Play?

    Benzeri bir cihaz, Blu Yaşam Play Çalışma?

    ReplyDelete
  12. hocam eline sağlık çok güzel fakat sim 2 de 3g mod aktifleyemedim. 3g mod sim2 de varmı acaba. yoksa kartı kesip sim 1 e mi takayım. kolay gelsin

    ReplyDelete
  13. Xperia rom yorumlarım.
    Ne kadar teşekkür etsek az. Allah razı olsun hocam. Roma SÜPER demek bile az geliyor. Kelime bulamadım. SUPSUPER. Morelocale den yüzde 80 civarında ayarlar ve bazı ufak şeyler hariç türkçe oluyor. Hocam stamına modun içine girip uygulama eklemeye çalışmak fc veriyor. Uygulamaları da greenıfy den hallediyorum farketmiyor sorun olmuyor. Video arama kullanmayan herkesin bu romu kesinlikle kullanması lazım. Alttaki üç fiziksel tuşun ışığının yanmaması pil tasarrufu sağladığından böyle daha iyi olmuş. Mesajlarda karakter sayısı maksimum. Klavye çok hızlı yazılıyor. Ayarlarından basitleştirilmiş Q seçtim öyle daha güzel oluyor. İmlecin seçimleri kelime tahmini artık çok iyi. Her yönüyle süper bir rom. X reality ile video ve resimdeki kalite çok artmış. Walkman Albüm Filmler Multıwındow Kamera Galeri ve diğer hersey tüm yazılımları o kadar süperki. Trackıd çalan müziği tanıyor. Walkman albüm kapağını indiriyor. Galeri yüzleri tanıyor. Bunun gibi saymala bitmez çok fazla detay var her yerde. Sarj cok ıyı hiç azalmiyor. En iyi sarjlı rom bence. Performansı süper en ufak bir takılma yok hiçbir yerde. Bugün S4 u olan arkadaşım benim telefona ve bu roma hayran kaldı. Benimkini kendi telefonundan fazla beğendi. :-) Bu rom en iyi rom olur sonsuza kadar arada sony yazılım cikarinca güncelleme de yaparsınız. Android 4.3 çıkarır sony büyük ihtimalle. Gerekirse güncelleme de yaparsanız seviniriz. Teşekkürler hocam. Allah ne muradın varsa versin. Allah razı olsun. Rom o kadar Süperki herkes tereddütsüz bu romu kullanmalı.

    ReplyDelete
  14. Hocam browser arada otomatik kapanıyor. Süpercamera dan çektiğimizi onızleme var mi? Arada durum çubuğu gidiyor cekemıyorsunuz. Tek ve çift çekme ikisi de gidiyor ama saat pil kısmı görünüyor. superKamerada foto ve video da kumlanma için ayar yapar mısınız? Stamına içine girip uygulama eklerken ve burst mod da fc veriyor. Herşey güzel onun dışında. Teşekkür ederiz. Rom çok iyi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gps de epo ve ag konumunu açamıyor. Ayarlar da yok.

      Delete
    2. Ag konumu hiçbir şekilde çalışmıyor. Ayrıca gps ayarı in hindistan 'daydı onu tr conf tan tr yapmak lazım. Engineering mode mtk dan epo açıldı ama google locatıon açma yolu yok ag konumu açılmıyor.

      Delete
    3. E posta bazen fc veriyor.

      Delete
    4. Ayrıca herşey olması gerektiği gibi oldu. Wıpe data lar vs.

      Delete
    5. Hocam Önemli
      Location Access kısmından Access to my location ı kapatınca ağ konumu tespiti kapanıyor. Açınca açılmıyor tekrardan. Google ağ konum tespitini Devreye alamıyorsunuz alabilecek bir yer yok. İlk kurulum ekranından google ağ konumu açılabiliyor sadece. Gps.conf cok yanlış ayarlı. hindistan sunucusu orda. Topntp programı ile en iyi ayarı yapmak mümkün.

      Delete
  15. Arkadaşlar AVEA internet (SIM 2) ayarını yapamadım.
    Normalde ilgili yerlere Avea internet, APN: internet şeklinde girdim ama yinede 3G bağlantısı sağlayamadım. Yanlış bilmiyorsam bu rom iki simde de 3G destekliyordu.
    Elle şebeke taraması yaptığımda sadece 2G'leri gördüm. Acaba ben mi yanlış biliyorum bu ROM 3G'yi desteklemiyor mu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sim 1 de takar takmaz 3g çalışıyor.

      Delete
  16. bu rom türkçeleştirilemez mi arkadaşlar??

    ReplyDelete
  17. Bütün ROM larınızı yükledim. Nexus gibi stabil olmadı hiçbiri. Bu ROM da kulaklik takılı müziği çalarken şebeke paraziti geliyor fakat fark etmeniz için müzik çalarken durdurmaya tikladiğınız da kısa bir anda anlayabilirsiniz.

    ReplyDelete
  18. Sim 2 destekleyen 3g li rom ne zaman gelir acaba?

    ReplyDelete
  19. Merhaba, rom için teşekkürler çok hızlı bir rom. Fakat son 2 saattir fark ettim fiziksel 3 tuşun ışıkları yanmıyor. Full format atıp nexus romu yükledim onda yanıyor.. Hayır anlamadığım, daha önce Xperia Rom'da da yanıyordu ışıklar. Bir ayar falan diyeceğim de zaten format atıp tekrar yükledim. Yardımcı olur musunuz?

    ReplyDelete
  20. bende soyle bir sorun oldu uygulamalarimi sd karta tasidim ve reset attiktan sonra uygulamalar menuden yok oldu ama es file manager ile girip uygulamaalari yonete gelince gozukuyor ve caalisiyor bunun cozumu varmi

    ReplyDelete
  21. LİNK2SD İLE PROGRAMLARI LİNKLERSENİZ KAYBOLMA OLMUYOR

    ReplyDelete
  22. xperianın arayüzünü sevmiyorum ama walkman uygulaması çok kaliteli , bu romdaki walkman müzik çaları stok gm romuna aktarabilme imkanımız var mı arkadaşlar

    ReplyDelete
  23. Usta, ben telefonu rootlamadim bile daha, ama genelde telefonu tasarruf modunda kullaniyorum. Xperia romun sarji mi daha uzun sureli olur yoksa orjinal rom tasarruf modu mu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aynen bu son anonime katiliyorum onemli olan sarj durumu

      Delete
  24. Selam,

    Genel olarak izlenimlerim aşağıdaki gibidir;

    - Performans olarak çok güçlü değil. Sanırım Canvas 4'den geçtiğim için fazla farkettim.

    - Isınma ve pil performansı orta seviyede.

    - Çok stabil bulmadım.

    - Görsel olarak çok beğendim. Ancak Xperia'nın launcher ı çok yabancı geldiğinde hala Apex Launcher pro kullanıyorum.

    - Romla gelen Album ve Filmlere bayıldım.

    - Menu tuşlarında yer yer gecikme yaşıyorum.

    - Walkman müzik çalar için söylenecek söz yok zaten.

    - Arama geçmişinde sayılara basarak rehberden isim bulma (tam olarak ismini bilmiyorum) işi türkçe karakterlerde sonuç vermiyor. Mesela "Ömer" aramak istediğimde çıkmıyor. Bu çoğu diğer romda da ortak sorundur.

    Genel olarak çok severek kullandığım bir Rom olamadı maalesef. Nexus rom daha stabildi.

    ReplyDelete
  25. Eklemeyi unuttum. Hiç bir rom'un kamerası orjinali kadar iyi değil. Bilginize.

    ReplyDelete
  26. Peki Xperia HDv2 romun voltaj değerlerinde farklılık var demişsin forumda bazıları öyle söylüyor. Böyle birşey söylediğin doğru mu? Qmobile a900 de 5v olan usb girişinden şarj oluyor. Artık tüm microusb girişli telefonlar micro usb kullanıyor ve bu giriş 5v. Yani kernel ile voltajın ayarlanması, 5v olarak gelen gerilimin artırılması imkansız. Buna bir açıklık getirebilir misin?

    ReplyDelete
  27. arkadaş ben telefona discovery custimizeri yükledim rootta var fakat cwm kurmuyor telefon nasıl düzeltebiliriz acaba yardım?

    ReplyDelete
    Replies
    1. MobileUncle Tools programını marketten indir. Linkteki recovery.img dosyasını doğrudan hafıza kartına at. Update recovery seç. ilk seçenekte recovery.img çıkacak ona tıkla otomatik kuracaktır.

      https://www.dropbox.com/s/k4unq7v3nfawweu/Kal%C4%B1c%C4%B1%20CWM2.rar

      Delete
  28. İnditme linkine tıklayınca 404 not dound diyor yeni link atarmısınız

    ReplyDelete
  29. Tarayıcı resetleniyo bide titanium backup la backup yaptıgım uygulamalar telefonu kapatıp açınca menude gozukmeyo ama ayarlar dan uygulamalar gözüküyor

    ReplyDelete
  30. Şuan chrome kurdum tiyanium backupla sistem uyg çevircem

    ReplyDelete
  31. link ölmüş yeni link atarmısınız

    ReplyDelete
  32. linki yenilermisiniz lütfen

    ReplyDelete
  33. romu sabah yükledim. 2. simde 3G çalışmıyor edgeyle bağlanıyor.
    ön kamera çalışıyor fakat arka kamera çalışmıyor. sim olayını kırdırıp halledebilirim. fakat kamera olayını nasıl halledebilirim. yardımınız için şimdiden teşekkürler

    ReplyDelete
  34. Hocam v2 romla ilgili iki tane sıkıntım var.1. si hafıza kartına attıgım uygulamaları telefonu yeniden başlatınca geri gelmiyor.2. si digiturk play calışmıyor.

    ReplyDelete
  35. arkadaşlar link atabilecek var mı acaba???

    abdyasar@gmail.com

    ReplyDelete
  36. Link ölü güncellermisiniz

    ReplyDelete
  37. ellerınıze saglık rom cok başarılı ama neden goruntulu konuşma(3g) yok bıde hesap makınası bılımsel hespmakınası olsaydı cok guzel olacak.

    ReplyDelete
  38. şu pittech forum ne kadar aptalca bir sitedir ? yiyecez sanki sitelerini salak salak güvenlik önlemleri var admininin onayı bekleniyor 2 aydır. Hay Allahım ya

    ReplyDelete
  39. acaba kanka.net maxicep.com her üyeyi kabul ediyorda ne oluyor ? bir yere gittikleri yok. ne sinir bozucu admalar çıktı bu pittech forumun adminleri

    ReplyDelete